.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوري اسلامي دوشنبه

* در حالي كه تنها 20 روز به بازي‌هاي جام جهاني فوتبال باقي مانده است خبرگزاري‌ها از انتشار تصاوير موهن منتسب به نبي اكرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) خبر داده‌اند. به گزارش "تابناك"، و به نقل از شبكه خبري "سي ان ان"، كاريكاتوريست آفريقايي "جاناتان شابيرو" معروف به زابيرو با انتشار تصاوير موهن در مجله "دمايل‌اند گاردين" احساسات مسلمانان را جريحه‌دار كرده و موجب آشوب در برخي از شهرهاي آفريقاي جنوبي شده است. زابيرو درباره كار خود گفته كه اين كاريكاتورها را به سفارش يك گروه هوادار فوتبال كه از طريق فيس بوك با او ارتباط برقرار كرده اند، ترسيم كرده است. اتحاديه مسلمانان آفريقا دادخواستي را به دادگاه ارائه داده اما دادگاه مجوز لغو انتشار اين تصاوير موهن را تأ?يد نكرده است. راديو "الاسلام" كه در آفريقا برنامه پخش مي‌كند نيز اخطار داد: انتشار اين تصاوير مي‌تواند تمامي حوادث در جريان جام جهاني را تحت تاثير قرار دهد.

* وكيل عباس پاليزدار گفت موكلش از اتهام اقدام عليه امنيت كشور تبرئه شد. عصر ايران با نقل اين خبر از خبرگزاري فارس افزود: مصطفي ترك همداني وكيل عباس پاليزدار با اعلام خبر تبرئه موكلش از اتهام ‌اقدام عليه امنيت ‌كشور افزود: در دادنامه صادره از شعبه 22 دادگاه تجديد‌نظر استان تهران، اتهامات ديگر وي كه عبارت بودند از افشاي اسناد محرمانه و خيانت در امانت و افترا‌، در آن دادگاه بررسي ‌و تاييد شده، بنابراين محكوميت وي از 10 سال، به شش سال كاهش يافته است. وي درباره ديگر موكلانش در اين پرونده گفت: آقاي پيمان حاج محمود عطار (از وكلاي دادگستري) ‌و از متهمان اين پرونده از كليه اتهاماتش تبرئه و محكوميت ‌آقاي ‌جواد ترابي نيز در دادگاه تجديدنظر تاييد و قطعي شده است.

* اجراي دوم نمايش "خنكاي ختم خاطره" به كارگرداني نيما دهقان در سيزدهمين جشنواره ملي تئاتر مقاومت با قطع ناگهاني برق و برخورد نيروهاي لباس شخصي متوقف شد. به گزارش خبر، "خنكاي ختم خاطره" به نويسندگي حميدرضا آذرنگ نمايشي است كه به نقد بي‌توجهي مسئولان نسبت به وضعيت خانواده‌هاي شهدا و بازماندگان جنگ در ايران مي‌پردازد. اين نمايش به دعوت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خوزستان و دبيرخانه جشنواره سيزدهم تئاتر ملي مقاومت به اين جشنواره دعوت شده بود و در بخش غير رقابتي به صحنه رفت. به گفته يكي از عوامل نمايش، "خنكاي ختم خاطره" پس از آنكه روز چهارشنبه اجراي پرتماشاگري را در شهرستان آبادان پشت سر گذاشت و مورد استقبال مردم قرار گرفت با واكنش مختلف از طرف مخالفان مواجه شد و افراد ناشناس با ارسال پيام‌هايي گروه را تهديد كردند كه در صورت ادامه اين اجرا با آنان برخورد مي‌شود. گروه نمايشي دومين اجراي خود را با تأخير ساعت 21:30 شب به صحنه برد كه در نيمه اجرا با خاموش شدن ناگهاني چراغ‌هاي سالن و حمله نيروهاي ناشناس لباس شخصي اجرا متوقف شد و اين مسئله اعتراض تماشاگران را به همراه داشت. اين نمايش توليد انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنياد روايت فتح است. كه قرار بود چهار اجراي عمومي براي مردم آبادان و خرمشهر داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.368 seconds.